29 Ogos 2012

Bias. Tapi..

Aku seorang yang tidak terlalu gemar mengikuti perkembangan semasa yang tidak memberi kesan akan kehidupan harian aku. Berita contohnya, kadang-kadang aku tertengok sebab masa aku sedang asyik dibuai kartun illuminati kat astro, otai aku dengan riaknya akan tukar ke saluran 103 tepat pukul 8 malam. Aku hanya berpangkat anak kepada otai tersebut tak mampu berkata apa. Diam dan terpaksa mengikuti perkembangan semasa.

Aku kadang-kadang rasa bias pula bila lihat saluran tv yang menyatakan tentang betapa hebatnya kerajaan. Dan di pihak pembangkang, mereka tidak dibenarkan untuk berbuat perkara yang serupa. Tapi kadang-kadang aku terfikir pula yang jika diberi peluang, iklan apa yang dilakukan oleh parti pembangkang kerana apa yang aku lihat mereka hanya membangkang dan tidak memberikan sumbangan besar kepada negara setakat ini.

Tolonglah jangan cakap tentang tidak diberi peluang. Selangor antara negeri yang terkaya di asia tenggara telah di menangi oleh parti pembangkang lah. Ini lagi satu hal juga bila pihak pembangkang mempertikai Suruhanjaya Pilihanraya membuat kerja. Kalau BN nak main bohong, takkan la dia bagi PKR menang kat Selangor tu. Baik dia bagi negeri lain. Sambung, sumbangan kemajuan apa yang diberikan oleh PKR kepada rakyat Selangor selain daripada duit untuk penyokong PKR sahaja? Air percuma setiap bulan yang tak sampai RM10? atau jalanraya cukup liat untuk diselenggara dengan baik? Bantu rakyat Selangor? Aku puasa mencarut sebulan kalau ada. Apa yang aku lihat, masalah air yang tak pernah ada sebelum ini, UNISEL pun hampir hilang, SUK pun hampir jatuh ke tangan bukan melayu. Gila apa SUK pergi ke tangan orang bukan melayu. Habis tu orang melayu kaya yang berlagak tu nak makan apa?

Herm.. Baru aku terfikir. Adakah aku akan dikenakan tindakan AUKU kerana menulis sedemikian rupa? HOMAIGAD! Gubal undang-undang sikit la En. Kerajaan. Ceh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan