08 Disember 2011

Best For Us. I Think

Remain calm and silent.

It is the best thing for both of us.

Hope that I don’t have to regret later.

I hope so.

Take Care Yourself.

You better smile because your face is really good at it.

Bye-Bye.

04 Disember 2011

Ingatan Asas Untuk Si Dewi

Sesetengah dari anda yang 'Tiada Halkum' ini mungkin tahu apa isi hati sebenar 'Orang Berkumis'.

Aku, salah seorang dari golongan berkumis yang memerhati sedikit tentang tingkah-laku Sang Dewi yang tersenyum manja menggunakan 'Busur SMS' sebagai medium penghubung untuk menghubungi Sang Mantan. Hanya pemerhatian kasar. Terkadang semasa membeli-belah, pertanyaan Sang Dewi disahut oleh Sang Mantan dengan sambil lewa. Jangan ambil hati, ini kerana bagi Sang Mantan soalan tersebut mungkin adalah perkara-perkara remeh yang mungkin amat mudah untuk diselesaikan sendiri oleh Sang Dewi.

Apa yang Sang Dewi patut tahu, biasanya jawapan yang diberikan oleh Sang Mantan kali pertama adalah jawapan dari hatinya.

Contoh ringkas. (Perbualan mungkin lebih panjang)

Peringkat pertama
 Dewi: "Sang Mantan, cantik tak baju ni"
 Mantan: "Erm.. Cuba tengok yang ni (sambil mengambil yang lain). Yang ni OK kot"  (jawapan ikhlas yang menyatakan baju lain lagi cantik)
Peringkat kedua
  Dewi:  "Yang ni tak cantik?"
   Mantan:  "Ni pun OK. Kalau minat hambek je mane-mane. Semua cantik" (Masih melayan)
Peringkat ketiga
  Dewi:  "Yang ni OK tak"
   Mantan:  hambek jela.. Semua cantik. Kalau tak takkan dia jual" (Malas nak layan dah)

Dalam peringkat pembaca, yang saya tahu tak ramai ni, saya dengan yakin maksimum kebiasaan akan pergi hanya peringkat kedua sahaja. Peringkat ketiga mungkin akan berlaku jika Sang Mantan dalam keadaan memikirkan sesuatu, peratusan tertinggi adalah tentang masalah duit yang dimana mereka takkan bagitau pada Sang Dewi. Tapi masih ada lagi Sang Mantan yang suka melayan karenah Si Dewi. Si Dewi, anda adalah dalam kalangan orang yang beruntung. Jadi, jangan sia-siakan mereka.

06 November 2011

Week before Mid-term break

Seperti semester-semester lepas, setiap kursus wajib mengadakan minggu sempena kursus yang mereka ambil. Pada semester ini, mungkin bersempena dengan perpindahan kami ke Puncak Alam, Kursus Pengangkutan (TransCILT Society) dan juga Kursus Pengurusan Operasi (OPEMS) bergabung tenaga untuk mengadakan minggu yang dikenali sebagai 'TransCILT and OPEMS week'.

Minggu tersebut adalah minggu antara hari yang sibuk bagi kami-TransCILT Society dimana kami di arahkan untuk membuka booth. OPEMS tampak lebih dasyat dengan menjemput wakil dari agensi kerajaan dan swasta untuk sertai booth mereka berbanding kami yang hanya menjual makanan dan beberapa jenis tudung. Memang nampakk TransCILT Society cikai. Ini mungkin kerana mereka lebih bersedia daripada kami. Bukan kerana kami malas walaupun secara jujurnya memang begitu, tapi alasan lain adalah kerana tempoh diberikan kepada kami utk buka booth adalah kurang dari 10 hari termasuk hari cuti bekerja. Tidak seperti mereka yang tahu mungkin sebulan lebih awal atau lebih. Tidak sesuai jika kami menjemput wakil dari agensi dengan memberi masa yang singkat. So unprofessional.

Minggu tersebut nampak agak kelam-kabut dan tidak nampak akan wujudnya TransCILT society itu sendiri. Tidak seperti semester lepas di mana TransCILT Society nampak lebih profesional dengan minggu itu adalah minggu khas bagi penuntut kursus Pengangkutan itu sendiri. Dengan erti kata lain ia sepatutnya berasingan. Kecuali acara tersebut adalah secara besar-besaran. Eh.. No offence ya..

Seperkara lagi, aku masih kurang pasti apa relevannya kursus pengangkutan diletakkan di bawah naungan pengurusan perniagaan. Walhal kami lebih tertumpu kepada Fakulti kejuruteraan, takpun fakulti ape ntah lagi 1 yang diwartakan oleh Syed (fac nak hebat).

Semakin lama kami belajar tentang pengangkutan di Malaysia, semakin kami yakin Malaysia memang memerlukan kami sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan juga di beberapa agensi lain yang berkaitan dengan pengangkutan. Aku juga yakin salah seorang dari batch kami akan jadi 'Urban Transport Planner'. Memastikan tempat yang maju lebih terancang dan memastikan kurangnya congestion. Sumpah aku berharap pengangkutan awam di Malaysia menjadi setaraf dengan United Kingdom ataupun Singapura.

InsyaAllah

26 Oktober 2011

Makwe Nombor 2

Beliau adalah makwe nombor 2 saya pada ketika itu. Saya banyak meluangkan masa bersamanya dari makwe pertama saya. Semasa saya melanjutkan pelajaran di Kedah, saya tidak lagi dapat menjaganya sebab dia jauh dari saya.. ditambah pulak orang disekeliling dia tak menjaganya dengan begitu baik seperti saya.. mungkin atas sebab itu juga beliau sering membuat masalah kepada saya pada ketika ini..

Paling latest masalah yang diberikan oleh beliau apabila rantai motor tu lucut.. Ya.. Lucut.. Lucut semasa menunggang.. Serik sikit... Lepas ni ade masalah terus check. Tak berani lagi buat kering.




Ini adalah motor dari duit saya sendiri.. 1tahun 8bulan bayar sendiri.. lagi 4 bulan bapak bayar sebab masuk u..

Terima kasih kepada Nuryn, Ameq, Kembaq, dan juga Ryno kerana membantu... Thx mates!

18 Oktober 2011

ponteng kelas 2 hari

Aku tak tau kenapa aku kadang-kala terlalu obses dengan hantu wal hal aku antara manusia yang takut pada hantu.. Mungkin juga disebabkan cerita "hantu bonceng" membakar semangat aku untuk tidak takut dengan
hantu dengan cara 'bogel je depan dia'. Berlandaskan alasan itu juga membuatkan aku ingin melihat dan mencuba sendiri bagaimana perubatan secara Islam dijalankan untuk membuang santau ataupun tuju yang diberikan sebagai hadiah dari orang yang mempunyai P.hd. Perasaan Hasad Dengki.

Rasa menyesal pun ada sebab caranya agak lama dan juga agak bosan. Tapi tidak menggunakan kemenyan atau juga menurun.. Bukti juga telah aku nampak apabila dibelahnya limau, di dalamnya pelbagai "doorgift" ada dalamnya. Seperti jarum pelbagai rupa dan juga sebagainya.. Kagum aku melihat. Jika selama ni aku mampu melihat ahli silap mata seperti David Copperfield atau pun Angel Criss di kaca tv, tapi kali ini aku melihat lelaki segak memakai baju melayu berwarna merah dan bersongkok memotong limau seperti gaya mak aku memotong bawang kat dapur. Macam takde apa.. Tapi ada.. Kagum.

Kelas? Hanya sekadar alasan aku untuk tidak pergi kelas ikut cara si dekan. Di sebalik batu nya jelas ternyata bertambah terang bahawa aku semakin malas masuk kelas yang kadang-kadang tidak ada atau tidak belajar.  Aku lebih selesa berada di rumah. Selain buang masa dengan lalaian  mark zuckerberg, aku juga cuba untuk mencari artikel-artikel penting di mana untuk menyiapkan kerja rumah yang diberikan 3 minggu lepas. Mencuba menjadi setaraf atau lebih dengan rakan-rakan yang lain walaupun agak mustahil.

Sedang aku berniat untuk pulang ke rumah sewa, hujan rahmat mencurah dengan lebat. Itu juga menandakan aku harus menangguhkan diri untuk pulang. Ini antara punca-punca aku balik esok pagi.. Punca. Takut-takut godaan syaitan lebih hebat dari iman yang tak seberapa. Aku mungkin lepas kelas lagi.. Mungkin tidak, sebab aku berniat ponteng 2 hari saja. Tak mungkin aku akan tambah jadi 3. Apa-apa pun mula dengan niat.

09 Oktober 2011

formspring.me

You tanya. I jawab. http://www.formspring.me/danial87

Perjalananku Ke Hari Persandingan Abang-Nya Si Arin

7.30 pagi hari sabtu. Telefon bimbit luahan muzik keluaran nokia mendendangkan lagu keras "Tangisan Jangan Jatuh" dari Peluru Untuk Kekasih Saya.. Memang sengaja  memiilih lagu jerit-jerit sikit sebagai penggera sebab mudah untuk terjaga dan menekan butang "berhenti" untuk pertama kali. 9.30 pagi. Perkara yang sama diulangi lagi untuk kedua kali-nya. Dan pada pukul 10 pagi, telefon bimbit mengeluarkan lagu yang sama dan berjaya membuat aku menekan butang "berhenti" dan mengeluh pada masa yang sama. Mata kembali tertutup. Dalam kepala tetiba muncul kertas layang tertera di atas nya. "KAU NAK BUDAK-BUDAK TU PERGI RUMAH ARIN PUKUL BERAPA SETAN?!. Membuatkan aku terjaga dan memberikan pesanan ringkas kepada Nuryn dan Zati yang aku akan datang seketika nanti.

Sedang sebelah tangan aku menggaru tempat yang tidak gatal untuk melengkapkan pagi, sebelah tangan lagi berpura-pura mengira pukul berapa yang mungkin untuk aku sampai ke puncak alam nanti.

Selesai bermandi dan berhadas. Aku menggapai baju yang dibeli oleh aku dan dipilih oleh Zati. Memang cara aku untuk membiarkan orang memilih pakaian untuk aku beli. Dengan berbekalkan boxer yang sempat disarung, aku menuju rumah jiran yakni juga rumah kakak aku sendiri. Tanpa segan silu aku masuk dan menggunakan kelengkapan gosok baju yang ada di dapur rumahnya.

Sesudah aku bersiap dari rambut hingga ke kaki, aku mulai perjalananku dengan menyarung baju sejuk berwarna merah jambu. Jelas sekali ia bukan pasangan yang ideal. Motor kapcai dan juga baju sejuk merah jambu. Memandangkan aku tiada pilihan lain untuk aku sarung sebagai jaket. Baju sejuk yang aku beli di kedai bundle sebelah kedai satay semasa diploma aku di Kedah dulu aku gagahkan juga untuk menyarungnya.

Kelajuan standard atas jalan raya 120km/j adalah kelajuan yang bersesuaian dengan kapcai aku. Setitik demi setitik air jatuh ke cermin keledar aku. Dalam hati berkata, "biarlah aku sampai, barulah kau tur....."

(Lebat)

"..................."

Hujan semakin lebat tatkala jarak aku ke puncak alam semakin hampir. Lantas aku ambil keputusan untuk berhenti seketika. Pesanan ringkas aku kirimkan kepada mereka berdua menyatakan yang aku kandas disebabkan rahmat Tuhan. Nampaknya mereka mengerti dan mereka mengasihani diri aku ini. Nuryn yang tidak suka buang masa terus membuat keputusan untuk membantu aku mengambil Zati.

Setelah agak lama masa aku dibuang melayan permainan poker sementara menunggu hujan berhenti, aku nekad untuk meneruskan perjalanan. Aku menelefon Nuryn untuk mengesahkan tempat perjumpaan. Persetujuan dicapai. Aku menyambung semula permainan aku seketika memandangkan aku menang besar kali ini. Terkhayal aku dek permainan yahudi, tersedar tentang janji yang aku katakan tadi. Terus aku bergegas ke Puncak Alam. Dalam keadaan gerimis dengan muka yang ketat, aku teruskan jua perjalanan. Kurang 300 meter, cahaya memancar menandakan kepanasan. Sinis aku tersenyum. Terasa dipermain.

Sampai tempat yang dijanjikan, Aku lihat selain Zati dan Nuryn, ada pemandu kereta tersebut. Ain. Pemandu berjiwa aku-tak-kisah. Hati kering. Tersenyum ketiga-tiga gadis tersebut menyambut kedatangan aku.

Perjalanan kami diteruskan. Anggaran waktu 1 hingga 1.30 petang. Kami sampai rumah Raja sehari dan kami di sambut oleh Nazrin dengan senyuman. Manis adik Si-Raja-Sehari.

Alhamdulillah. Hidangan yang disediakan Sedap. Dan kali ini aku dapat mingo-mingo. Terasa dendam terbalas sebab hari rumah terbuka sebelum ini tinggal hanya lori sebagai renungan datang lewat.

Aktiviti kami tidak terhenti takat di situ. Tapi cukup-lah sekadar cerita berdasarkan tajuk. Mungkin lain hari, lain cerita kan aku kongsi. InsyaAllah.

17 September 2011

-end-

17/09/2011. i called it -end day-. Bye bye.

Hide it for awhile. Should be okay i think. It is my decision. No turning back. Maybe.

08 September 2011

Jemput

Kadang-kadang orang kata "mulut cakap lain, hati cakap lain". Betul la tu.. Kepada sahabat-handai.. Kalau ada terasa hati dengan ketidakikhlasan hati menjemput lagi-lagi menghalang korang datang raya. Gurau je tu.. Orang Melaka memang gurau macam ni.. Kasar sikit..

Jemput la datang rumah saya yang banyak selut ni beraya.. Kalau anda semua biasa dengan tempat lumpur-selut macam tempat saya ni.. Anda dialu-alukan datang raya.. Tiada kompromi.. TAPI!. Sila kumpulkan semua orang, datang sekali.. Jangan la gatal-gatal datang sorang-sorang.. Memang aku kunci pagar rumah aku la tak bagi korang masuk.. Ok?

Jemput bawak duit raya sekali.. Anak buah aku total 10 orang. Ya? Terima kasih...

28 Ogos 2011

Demam Nak Raya

Title ni mungkin tak sama erti dengan fahaman korang semua.. Aku sebenarnya betul-betul demam. Hingus meleleh... Kipas tak bukak pun aku boleh selubung sebab sejuk. Kepala pening berdenyut macam orang perah kepala aku macam santan. Paling aku tak boleh terima. Aku tak boleh nak makan sebab tak ada selera.. WTF! Tolong la.. bila mana dan masa pulak aku reti tolak makanan? BILA?

Cadang nak beli baju raya hari ni. Tapi apakan daya.. Demam baru nak kebah.. Situasi masa demam. Tidur. Tidur. Tidur. Kalau bangun.. Aku akan sambung tidur balik sebab sakit kepala. Dan sebab lainnya.. Takde duit... Ya.. Itu yang sebenarnya.. So, aku ada alasan kenapa tak shopping raya tahun ni.. Sebab demam dekat nak raya..

Demam... Ko telah selamatkan aku. Terima Kasih.

21 Ogos 2011

Berbuka

Eventhough puasa tahun ni berpuasa pada musim cuti semester.. Tapi aku masih jarang berbuka di rumah. Sebab aku berkerja membantu kakak aku menjual murtabak goreng.. And yup.. Aku tukang masak.. Takde aku, Tak jadi la meniage.. Nampak kan kepentingan aku dalam industri ni?

Baru-baru ni aku berbuka dengan kawan-kawan kampung aku..Total termasuk aku, 12 orang semuanya.. 5 daripada kawan aku bawak pasangan masing-masing. aku dan ijul menjadi pasangan gay sebab pasangan kami tinggal jauh.. Kami berbuka di Restoran Flaming Steamboat Buffet. Satu kepala kitaran RM30. Kalau lelaki, kena bayar lebih sikit. RM60 sebab bawak 2 kepala. Maksud aku.. Kepala dia dan pasangannya..

Ramai lagi kawan rapat aku tak dapat datang atas alasan-alasan yang tak dapat dielakkan. Tapi suasana masih lagi riuh.. Gelak si gemok @ rasyid pun dah cukup buat yang lain follow gelak..

Teringat lak masa diploma. Kenangan memang tak boleh lupa.. Kedah bagi banyak memori.. Harap-harap boleh buka lagi dengan kawan-kawan kedah dulu..

21 puasa, pukul 11.20 pagi. Aku kat dapur

Kan aku dah bagi tahu anda sekalian.. Aku takkan ada masa untuk update ini bollog... Sebab aku dah dapat game aku.. Online game yang sungguh-sungguh buat aku addict..Tahniah juga kepada aku kerana dapat menarik seramai 4 lagi kawan aku yang lain untuk menyertai aku dalam fantasi yahudi. Tapi sekarang game tersebut off-line. So aku ada masa la sikit untuk up-date ini bollog.

Sekarang ni aku kat dapur pada pukul 11.20 pagi. Bukan makan ye.. Bukan.. Puasa aku masih terjaga. Alhamdulillah... Sekarang ni aku bukak laptop.. Mak aku ngidam nak dengar lagu raya. Dari hari tu sebok nak dengar.. Aku pasangkan la hari ni. Sementara teman-teman dia jahit baju raya anak buah aku.. Seronok lak dia aku tengok nyanyi lagu rafeah buang.  Katanya raefah buang ni diibaratkan macam siti nurhaliza suatu masa dahulu. Sejarah cintanya pun mak aku cerita. Bersungguh benar mak bercerita.

Dengan muka tekad aku berkata ini pertama kali aku berada diluar bilik selepas waktu sahur dan sebelum pukul 3.30 petang. Kalau tidak sekarang ni aku masih terkangkang ber-boxer dalam bilik. Tidur. Tidur untuk memastikan puasa aku penuh. Ehem... Kepala pening-pening.. Baru perasan aku tak tido lagi..

Sebelum terlupa.. Selamat berpuasa semua.. :)

04 Ogos 2011

nanti

Aku takde masa untuk sekeliling.. Tambah-tambah lagi blog.. Sebab aku dah jumpa "Online Game" baru.. Totally Gay Yaw...

27 Julai 2011

NEW STYLE YAW!

Disebabkan kacamata saya hilang entah kemana semasa rombongan Md.Zaman sekeluarga ke Putrajaya 2 minggu lepas, kini, kacamata saya baru saya telah pergi ke peringkat lebih pelik.

Lebih Nerd. Lebih Tebal. Lebih Gampang.

Sebab kampus baru. Kacamata baru. Maka gaya harus juga baru.

 Rasa-rasa mungkin dapat juga kawan baru.

Tapi nama perlu terus kekal "DANI".

SuuuuuuweeeeeeeettttT YaaawwW!

26 Julai 2011

NAK TENANG

Aku macam nak rasakan ketenangan...

Karaoke.. Tak cukup tenang..

Mandi sungai...
Mandi sungai idea yang menarik...
Ok.. Set..!

Mandi sungai sebelum puasa.

Nak ikot?

JANGAN INGATKAN AKU TENTANG KEMEK

Jangan tanya apa-apa..

Sedang dalam proses buat buta.

Kemek

Kemek tersebut bukan membawa erti hidung aku. OK?! kemek tersebut adalah apa yang terjadi kepada binatang peliharaan aku.. Si Kancil Sebijak Anda.

Maklumlah.. Orang bergaduh aku pun sibuk nak ikut.. Nah! amek kau kena baling dengan kayu.. Kemek kancil aku.. Bodoh betul.. Melayu dengan melayu bergaduh tumbuk tangan dah la.. Ini sampai pakai barang..

Memang asal salah budak kampung dia la. Dah mabuk, takpela.. Itu hal dia dengan tuhan.. Tapi yang dah mabuk, pergi pukul orang buat ape?. Budak kampung aku pulak tu.. Tak ke sial namanya..

Orang kampung aku pun satu hero.. Orang tak ramai lagi, tapi pergi amuk.. Tak pasal-pasal kena kejar dengan kayu.. Tapi aku respek dengan sorang mamat ni.. Dia sorang, tapi hadap budak kampung yang ada kayu dekat tangan yang lebih dari 5 orang. Tak bohong. Dan mamat tu hanya pakai singlet dan seluar pendek.. Takde protection langsung aku nampak..  Depan mata aku, mamat tu kena baling dengan kayu.. Cool je berdiri sorang2.. Hallamak.. Macam tak caya lak orang macam ni betul ada.. Ingat dalam movie je..

Tapi aku bukan nak galakkan orang bergaduh atau berbangga dengan perkara sedemikian rupa.. Tapi aku baru faham perasaan macam tu.. Kereta aku kena baling pun, dah bagai nak gugur jantung aku.. Tapi mamat tu kena baling dengan kayu. Steady je.. Bukan kayu yang korang buat main konda-kondi tu.. Tapi kayu kalau kene muke, elak heghot je muke ko.. Tapi at last, lari gak la. Mane tak nye kalau dah satu flat kejar dia sorang.. Yang lain mane? Yang lain ada yang belum sampai. Kalau yang ada kat situ pun dah lari dah.. Mane taknye.. Datang bawak semangat.. Dieorang pakai kayu la sial sorang satu..

Keyakinan aku tinggi. Pergaduhan ni akan berlanjutan lagi.. Kalau di tanya, "nak ikut lagi tak?". Aku jawab "nak".. Tapi kali ni aku nak tengok dari jauh je.. Tapi kalau terjumpa budak yang baling kancil aku tu.. Kalau tengah huru-hara. Dapat 'kayu'kan dia sekali pun jadi la..

Mintak maaf sebab post aku banyak berunsurkan negatif dari positif.. Sebab blog ni tempat aku luahkan apa yang aku simpan.. Dan kalau rasa post ni poyo... Aku bukan omong kosong. Sumpah aku nak buat benda yang aku cakap.. Aku jadi sangat marah sebab KANCIL AKU KEMEK!. Tolonglah sesiapa pecahkan muka budak tu..

Tahniah syaitan kerana dapat mengawal aku.

23 Julai 2011

Kenangan

Kenangan lama cinta dan dendam,
Kenangan lama yang tak boleh di padam.

Hati ini meronta meminta dilepaskan,
Tapi, sangkar terlalu tebal untuk memberikan laluan, 
Kalaulah boleh masa di undurkan,  
Tentu begini bukan pengakhiran.
Tiada guna ertinya sesalan,
Yang sedia ada kita gembirakan,
agar hubungan dapat dikekalkan.

InsyaAllah.

16 Julai 2011

Awal pagi untuk tido

waktu tidur aku sudah tidak betul.. seperti aku yang baru balik dari luar negara dan bukan kawan aku.. beriya-iya hendak menggantikan penat naik kapal terbang berjam-jam lamanya..  waktu pagi aku buat masa sekarang adalah pukul 12 hingga 2 petang.. manakala waktu malam aku antara 5 hingga 7 pagi.. Dan masih pada pukul 8 pagi aku masih belum tidur..

Sungguh aku kaki bangku.. Langsung tak tahu main futsal.. Tapi mencuba tak salah.. Aku main dan main dan main.. Tapi sial. Semua mahu jadi star.. Tunjuk belang golek bola sana-sini macam messi kononnya. Menyepak bagai jerung terkam mangsa. Hey! Apa salah kau jadi keeper.. Kita tukar sekejap.. Salah ke? Berkongsi rembatan opponent? Salah ke? Tapi nasib baik ada sesetengah yang boleh consider.. Tepuk tangan dalam hati untuk sahabat.. Terima kasih bagi peluang..

Ok.. Tak larat.. Nak tido.. Selamat malam...

15 Julai 2011

O.K! - Omong Kosong!

Kalau nak omong kosong tidak la sesusah mana.. Kau bagi je topik.. Apa-apa topik.. Jangan ada seorang saja menggelujat.. Kau tengok kehebatan kawan-kawan berbahas.. Kalau tiba-tiba suasana jadi sunyi macam malaikat lalu nak pergi cabut nyawa orang.. Kau mulakan mukadimah dengan menyebut tentang cara cari duit atau "perempuan". Antara kedua-dua ini dikalangan lelaki, topik perempuan lebih hangat di bualkan dari berbual tentang kehidupan hari tua kelak.. Eksperimen telah dilakukan kepada beberapa orang kawan dan juga sebuah organisasi terbesar di Pelabuhan Klang. Kalau tengah berbual tentang topik tersebut, takut dengan hantu pun boleh hilang gemuruhnya.. Antara satu lagi experimen berjaya.

Perempuan adalah major. Minor atau strata pula terbahagi kepada beberapa bahagian. Antaranya: gadis pilihan, sex, rupa, perangai dan sebagainya. Minor atau strata tu pula boleh dibahagikan lagi kepada sub-minor atau stratum. Tengok. Punya unik tuhan ciptakan kaum hawa. Sehingga tak lekang di bibir lelaki tentang perempuan. Jadi memang benar tentang "Wanita hiasan dunia". TAPI. "Seindah hiasan adalah wanita solehah".

Yang seronoknya bila berborak, setiap lelaki ini pula diciptakan dengan keistimewaan masing-masing. Dengan sorang mulut manisnya.. Yang lagi sorang dengan gayanya.. Tampannya.. Kayanya.. Comelnya.. Baiknya.. Dan macam-macam lagi.. Terbayang.. Mungkin juga perempuan melakukan benda yang sama mengklasifikasikan lelaki kepada beberapa bahagian. Dasyat. Tuhan mencipta dan juga melengkapkan.

Bila bercerita secara one-on-one dan tidak berkelompok sesama kawan lelaki.. Akan bermula sesi bermain dengan perasaan.. Betul.. Sekeras-keras hati lelaki, di cucuk hati nya, kompom berdarah jugak.. Bercerita tentang penyesalan, kenangan, dan andai boleh diundurkan putaran dunia. aduhhh... macam ke sial statement.. Tapi tu la.. Benda yang lepas, jangan dikenang. Toleh kebelakang dan jadikan pedoman. Aduh.. Sial entry bermadah geli.. Tapi aku tak peduli.. Dari aku hanya baca entry korang.. Sekali-sekala baca la entry aku sepertinya aku sedang meluahkan kat korang..

Ditelan mati. Diluah pun mati. Kalau di kemam seksa sendiri. Abes tu ko nak buat ape lagi? ahh! sial...

12 Julai 2011

Extended Hobby

Hobi yang lama... Ala yang dolu-dolu tu.. Dah tercapai.. ;)

*Pelok Md. Zaman sampai kena terajang*

Nanti Aidi bayar tiap sem ye daddy.. hehehe..

02 Julai 2011

My Gay Partner Bebeh!

Tahniah kepada Zen sebab dapat melanjutkan ke Peringkat Ijazah Sarjana Muda di Puncak Alam. Ya.. Satu tempat dengan budak Transport.. YA! TEMPAT SAYA! hahaha...

Saya harap Syed and Arin benarkan si panjang ni sebilik dengan saya sebab dia tau apa yang saya nak sebelum saya tido.. As i mention.. My Gay Partner Bebeh!!!

Wah.. Boleh wa sontot lu.. Hahahaha... Sontot.. Lama tak sebut..

Damn You DSLR!

Minat terhadap kamera memang sudah lama.. Tapi apa kan daya.. Terlalu mahal untuk dibeli.. Tahan daripada part 6 diploma dulu.. Buat pekak.. Buat buta.. Dapat lupa.. Terima kasih kat Nuryn dan Arin la.. Bagi aku semangat untuk beli kamera bagak tersebut... Tak lupa juga kepada mamak dan hisyam kawan kampung yang bakar tak sudah..

Mak bapak tak kaya.. Tapi kemahuan diri tu ade.. Bukan taknak keje kumpul duit.. Tapi kak long dah booking aku awal untuk tolong die meniaga.. Takpela.. Tolong kakak.. Dapat la siket duit belanje.. Tapi untuk kamera.. memang sayu je la nak ade..

Tapi kalau ade rezeki... Memang ni aku capai... Betol.. Aku tak bohong.. Kalau aku dapat.. Kawan-kawan kawin.. Tolong "pakai" saya. Saya buat terbaek untuk anda!



Sial punya kamera buat aku tak boleh pikir benda lain...

17 Jun 2011

dengki...

Oh.. Perasaan sangat dengki tengok kawan jalan-jalan ke hulu ke hilir.. Tapi takpa... Takpa... Dok Pandamaran pun hati aku boleh senang.. Cukuplah...

Kan?

Tapi kalau ada duit lebih sikit boleh la tengok wayang..

Itupun..
Kalau...

Terima Kasih bagi cuti 4 bulan...

05 Jun 2011

Boleh tak wa kata cinta macam laut dalam?

Dia macam laut dalam.. Bahaya tok sah cerita la.. Dengan natang jos (shark) nye, ape binatang gedik-gedik dalam laut takde tulang tu? ha.. obor-obornya, dengan pairet karibiennye.. kire memang bahaye.. Lagi dalam ko nyelam, lagi senang ko mati sebab ape..? Sebab pressure die terlalu kuat.. ha.. Bahaye an an an?




 



Tapi!

Disebalik bahayanya keganasan ombak lautan + binatang comel buas + bahaya yang ada... Ada banyak keindahan laut yang kita tak pernah tengok.. Terlalu banyak.. Kita je yang tak tau.. Asek nafikan je keindahan laut.. Ade tu pulak asek nak makan je makanan laut.. Cube la sesekali tu mendalami betul-betul.. tak boleh? Macam ni ha.. Tak ke cantik laut tu..


Si penyelam laut ni kenalah berhati-hati semasa nak cari keindahan lautan ni.. Bukan apa.. Kadang-kadang tengah asyik tengok keindahan.. Tau tau kena NGAP!.. Mati..

Paham tak? Ke ayat aku terlalu dalam untuk ko paham?

31 Mei 2011

Melodies Of Life

 Download this mp3 from Beemp3.com


Alone for a while, 
I've been searching through the dark, 
For traces of the love you left, 
Inside my lonely heart.
To weave by picking up, 
The pieces that remain.
Melodies of Life - 
Love's lost refrain.

Our paths they did cross, 
Though I cannot say just why, 
We met, we laughed, we held on fast, 
And then we said goodbye, 
And who'll hear the echoes 
Of stories never told? 
Let them ring out loud -
Till they unfold.

In my dearest memories, 
I see you reaching out to me.
Though you're gone, 
I still believe that you can call out my name.

A voice from the past, 
Joining yours and mine.
Adding up the layers of harmony.
And so it goes, on and on.
Melodies of life.
To the sky beyond the flying birds - 
Forever and beyond.

So far and away, 
See the bird as it flies by, 
Gliding through the shadows 
Of the clouds up in the sky, 
I've laid my memories, 
And dreams upon those wings.
Leave them now, 
And see what tomorrow brings.

In your dearest memories, 
Do you remember loving me? 
Was it fate that brought us close 
And now leaves me behind? 

A voice from the past, 
Joining yours and mine.
Adding up the layers of harmony.
And so it goes, on and on.
Melodies of life.
To the sky beyond the flying birds - 
Forever and beyond.

If I should leave 
This lonely world behind.
Your voice will still remember our melody.
Now I know we'll carry on.
Melodies of Life.
Come circle round and grow deep -
In our hearts, 
As long as we remember.

29 Mei 2011

Bo 'o' Laaa.....

Owh.. Memang tak boleh nak cakap ape.. Chelsea musim ni tak perform.. Kalah tetap kalah.. Sudah kalah kena diam.. Terima saja orang bagi.. Diam..





Sebentar tadi baru sahaja tamat perlawanan antara Barcelona ngan Manchester United. Of course bila aku Chelsea, aku akan benci Manchester United. Of course dalam masa yang sama saya amat minat dengan Barcelona sebab adanya Lionel Messi ngan David Villa. Liga tak sama ha... Wa memang suka kat mamat 2 ekor ni.. pantang dapat bola.. Zup! Tau-tau depan gol.. 





Tapi.. Pada hari ini saya telah memilih Manchester United sebagai team pilihan untuk menang kerana:
i ) Kawan ramai Manchester United. So, bila gi tengok bola.. Team sama... Syok siket.. Kurang siket bahasa-bahasa kesat..
ii ) Asek barca je menang.. Apa salah bagi team lain pulak kan? Salah ke? Tak kan?

Tapi! Salah seorang dari kawan kami telah menghina Chelsea. Terlepas cakap ceritanya.. Cerita telah bertukar.. Sokongan beralih arah.. Dan.. Puh! Goal yang pertama saja telinga dia dah berbuih.. Sampai berbuih kuning tau.. Ha... Sehingga la gol yang ke-3.. Maki tok sah cerita.. Berpeket kena. Apa yang dia boleh buat? Diam jugalah.. Team sudah kalah.. 

Ada benarnya "at least pergi jugak final". Tapi "takat final Harimau muda pun boleh!" (palil, 2011).

Pecah perot dengar Manchester United kena bahan tadi..

Tapi apapun.. Game sebentar tadi yang berkesudahan Barcelona 3 Manchester United 1, memang sempoi.. Barcelona pegang game dari mula sampai habis. Passing control memang tak boleh nak sangkal. Itu belum lagi kira bola yang hampir masuk.. tactical dia pun best.. Game ni tak nampak pulak Barca main tipu. 

Konklusi. Barcelona memang hebat!


 



27 Mei 2011

atas pokok


Already miss my childhood. 


Penah buat rumah atas pokok macam ni? Kalau tak pernah korang tak cukup kampung lagi la... Memang macam monyet sekor-sekor ni.. Tapi kepuasan lepak atas pokok memang lain.. Seronok.. Pastu bangga ada tempat lepak ngan geng-geng sendiri.. Rasa hebat wo.. Rasa macam style ada rumah atas pokok masa tu.. 


Kelakar lak kalau pikir balik..

Mengentan

Saya selepas yang sebelum ini.. Perangai mula berubah. Jadi tak kisah. Buat apa kau nak. Sikit pun aku tak heran.. Kalau dulu aku mencari dan mengejar.. Sekarang sikit pun aku tak heran.. Jangan kau pertikai kenapa. Masa panjang lagi.. Berkawanlah dahulu.. Tak salah.. Tak mengapa..

Tapi tolong jangan MENGENTAN! Silap-silap tak perasan tertampar kawan..



 Annoying. 


Sometimes.

22 Mei 2011

Jamal Abdillah : Berdendang Dalam Tangisan (HQ Audio)




Telah lama ku akur dengan kehendakmu
Mengapa sekarang dia pula yang engkau sanjung
Kerna dia... kerna dia oh... oh...
Kerna dia kita terpisah

Telah kita janji sehidup semati
Mengapa sanggup engkau nodai cinta suci ini
Kerna dia... kerna dia oh... oh...
Kerna dia harapan musnah

Bunga bukan sekuntum
Lagi pun tidak lama harum
Bukan hendak cakap sombong
Cuma tak sanggup diri dibohong
Ah... Ah...

Berkasih di tengah sempadan
Sumpah dan janji kau jadikan mainan
Berdendang di dalam tangisan
Cari jawapan yang benar atau bukan
Menaruh harapan
Biar ramai datang
Kau seorang tetap kusayang





I don't know why Lanpard Cekak post me this song.. Maybe to remind me something. But hey.. It works.. See.. I try to put this in mind.. Make sure it not happening twice.

19 Mei 2011

nak buat apa?

Di luah mati emak. Di telan mati bapa. Di kemam jadi penat.


Kalau aku telan lepas tu muntahkan? apa pun tak dapat. 

12 Mei 2011

Belajar dan Rezeki

Kadangkala. Aku dah mention KADANGKALA! Sesetengah pemikiran penuntut universiti terlalu ego dengan kehebatan otak mereka yang cerdik dan kerap memperkecilkan penuntut kolej. Kononnya belajar di kolej tidak sehebat belajar di universiti. Susah masuk universiti lagi dari masuk kolej. Benar orang cakap, tak usaha tak berjaya. Tapi aku sampai sekarang tetap pegang dengan teori aku sendiri. "kepandaian seseorang itu ada limitnya pada sesetengah aspek". Aku tau mesti ada yang guna Null Hyphothesis. H0 dan H1. Tak apa. Pendapat masing-masing.

Acap kali, kita selalu memperkecilkan penuntut kolej-kolej lain. Tak salah dengan berbangga dengan universiti yang kita menuntut. Tapi kena faham. Tuhan tu sudah tetapkan kau belajar di mana. Di Kelantan sebagai contoh, seorang imam berumur 80 tahun menuntut di sebuah kolej swasta. Lihat. Agama kita sendiri menggalakkan kita menuntut ilmu tidak mengira usia. Kerana ilmu itu tidak akan habis. 

Ada pula sesetengah orang berpendapat. "Kau tak belajar. Kau bodoh. Mesti gaji kau sikit dan kau hidup susah". Butoh! Kalau gaji kau besar mana sekalipun, keikhlasan kerja tak ada, jangan kau harap gaji kau yang beribu tu cukup. Lihatlah keliling. Orang kaya pun ambil rasuah. Kenapa?. Tak cukup ke duit bulanan yang dia dapat?. Dan ingat. Tuhan juga telah menetapkan rezeki masing-masing dan orang itu hendaklah berusaha untuk mendapatkan rezekinya itu. 

Konklusinya. Walau di mana pun kita belajar, dan bekerja. Niat kita haruskah ikhlas. Sempena cuti semester 4 bulan ini, saya mengucapkan selamat ber-short-course kepada sesiapa yang ambil dan selamat bekerja kepada sesiapa yang bekerja dan selamat jaga rumah kepada sesiapa yang dok uma.

Wassalam.

02 Mei 2011

entry lagu sahaja?

Dulu bagi aku, lagu hanya sekadar lagu.. Tapi semenjak aku dah addict dengan berkaraoke tanpa had, aku mula menyedari, setiap lagu ada maksud yang tersendiri.. Sangat unik. Ibaratnya seperti lagu tersebut untuk kita. Ataupun lagu itu dicipta untuk ditujukan khas untuk seseorang.

Kadang kala, dengan hanya lagu boleh membuat termenung, tersenyum, menangis seronok, dan juga menangis hiba. Baru faham kenapa ada statement "power of song". Lagi-lagi lagu dolu-dolu. Menikam hati menusuk kalbu..

Baru-baru ni, dalam kepala banyak sangat nak post lagu. Bukan kerana apa.. Luahan dari lagu kadang-kadang lebih tau dari apa yang sebenarnya kita nak.. Tahniah la kepada kawan aku lanpard cekak kerana mengajar aku berkias melalui lagu.. Memang sial tabiat ni.. 

Kristal - Luahan Hati






Pertama kali ku dengar suaramu
sayunya hatiku merindui dirimu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta

Pertama kali ku bertemu denganmu
hatiku terpaut melihat senyumanmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menyintaimu

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih.....

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih....

28 April 2011

Hoobastank - Running Away



I don't want you, to give it all up
And leave your own life, collecting dust
And I don't want you, to feel sorry for me
You never gave us, a chance to be

And I don't need you, to be by my side
To tell me, that everything's alright
I just wanted you, to tell me the truth
You know I'd do that for you

[Chorus]
So why are you running away? 
Why are you running away?

Cause I did enough, to show you that I
Was willing to give, and sacrifice
And I was the one, who was lifting you up
When you thought your life had had enough

And when I get close, you turn away
There's nothing that I can do or say
So now I need you, to tell me the truth
You know I'd do that for you

[Chorus]
So why are you running away?
Why are you running away?

Is it me, is it you? (is it me, is it you)
Nothing that, I can do (nothing that, I can do)
To make you, change your mind (to make you)

Is it me, is it you? (so why do - you run - away)
Nothing that, I can do (won’t you tell me)
Is it a, waste of time? (why do - you run - away)

Is it me, is it you?
Nothing that, I can do
To make you, change your mind - no

[Chorus]
So why are you running away?
Why are you running away? (what is it, I have to say)

[Chorus]
So why are you running away? (to make you admit, you're afraid)
Why are you running away?

rindu

pernah tak saya cakap dengan sesiapa yang saya rindukan UiTM Kedah.. actually bukan rindu sangat dekat universiti tersebut.. Tetapi rindu dengan environment kawan-kawan keliling.. Tak pentingkan diri dan sentiasa mengingat. Lelaki perempuan duduk bersosial.. Tapi kami tak sial la.. hanya sosial. berdiskusi tentang apa yang terjadi tanpa sedikit buruk sangka. Kalau bercakap pasal gelak. Jangan cakap. Asal ada bahan lalu, mesti jadi punya. 


Kalau tengah sedih ke, ape ke, ade adik sorang boleh bawak jalan-jalan. Kena pulak tak banyak cakap. Elok la 
jadi pendengar yang setia. Berdua dengan dia pun boleh jadi. Kalau rasa tengah mood nak gelak, duduk dekat ruang tamu pun boleh jadi.. ustaz mendengar je, yang lain silap cakap. Memang sah kene tazkirah.. Kena pulak ada 2 3 orang tukang bakar kalau nak buat keje bodo. Mesti jalan punya. 


Berlainan dengan kehidupan ijazah sekarang ni.. Kawan pun dah kurang.. Hidup pun dengan in-group sahaja. Jelas berkompromi. Ada gelak. Tapi bukan sentiasa. Suasana kelas pun tak seindah dulu. 


Bukan tak seronok duduk rumah. Tapi, duduk rumah berkawan dengan orang yang dah bekerja. Tak salah. Tapi cara dah kena tukar. Tak sama macam dulu.


Kalau kita 1 tempat kan best.. Makan sama pun boleh jadi seronok. Tengok vietnam lalu pun boleh gelak.


Mungkin betul aku kena admit. Aku rindukan kawan-kawan diploma aku. 

perbincangan di hari lahir

sedang duduk sambil menyambut harijadi nur afiqah.. ikutkan tak sambut pun.. makan2 bongok je.. tapi harap die anggap itu sambutan la. Sebab tu je yang mampu.. Aku dan lan berbual tentang kawan. Memandang Fiqa yang sedang makan kek sambil muke selenge bertanye. "korang borak pasal ape?". Memang asal usul keturunan pendekar 5 bersaudara. Asal bercakap, mesti berkias. 
Tapis punya tapis. bercakap la kami tentang kejar mengejar. biasanya orang yang dikejar ni seronok. tapi die mungkin tak tau yang mengejar boleh berhenti bila dia mau tanpa yang dikejar tu perasan. boleh je.. tapi takot nanti yang dikejar tu mengejar balik orang yang mengejar dia sebelum ni... tak pon, orang yang mengejar ni akan ditetap di kejar. tapi orang lain. Tapi kene ingat. Lain orang, lain niat. 
Nak bercakap, tak terluah. Tapi dia kena ingat yang kita tak salah. dan yang jadi masalah kau pun taknak mengalah. apa salah kau mengalah sekali. bukan sekali ditegur. tapi banyak kali dia dibancuh. kalau boleh, buang la sifat ego. 
boleh?
Kalau ko betul anggap kami kawan. Mesti ko dah mesej kami bila ko senang.
Tapi takpe.. ko pun dah ada yang jaga. Aku pun boleh pergi senang hati. Bak kata lan. "ko datang kami terima, ko pergi pon kami terima. Ko ada takde, bagi kami same je". 
Tapi aku tau... Ko memang takkan bace blog aku.. Tapi aku tetap nak luah. Tak banyak, sedikit pun jadi lah. Asal yang lain dapat berfikir.. Pun da boleh buat aku senang hati.. 

26 April 2011

happen

for all what happen.


i call it. Bullshit. 

21 April 2011

1st paper

mentang-mentang la pekse minggu depan..

ko asek nak enjoy macam setan...

ape salah ko study dulu..

pehtu ko enjoy la 4 bulan ko menganggur..

ape salah? ha? ha?

17 April 2011

bongok

awak, awak, awak, dan awak.. bongok.. semua bongok..

terasa ingin menaip sedemikian tanpa motif. kalau masuk mahkamah boleh kena saman ke hah?

13 April 2011

tahun pertama, semester 3

Tiap-tiap semester kata mahu berubah, maju ke hadapan.

Tapi, tiap-tiap tahun sama sahaja. Baik kuiz, test, assignment. Tak pernah dapat A. gagal lagi ada la..

Semangat nak berubah. Tapi otak tolak.. dalam otak ade mind-mapping. Bukan untuk belajar. Untuk entertainment. Kemudian lepas dapat kertas test, pandang kawan-kawan, buat muke sedih, kata aku failed. Macam bodoh..

Assignment. Degree ni, kalau boleh tak nak jadi Dependent Variable. Kalau boleh aku nak jadi Independent Variable.

Tak banyak pun, biar beringat. Belajar, ingat mak bapak. Hari-hari tengok muka diaorang pun tak boleh nak fikir lagi ke?..

Belajar untuk keluarga. Diri sendiri. Masa depan. Bukan untuk orang lain.

Kalau dah tau diri tu malas. Cari jalan. Jangan terlalu meng'iya'kan dengan malas kau tu Nell. Tolong la.. Takkan nak berdiri kat takok lama.. Jalan la sikit. Setapak pun jadi la..

Boleh?

10 April 2011

Jangan Jadi Isu!

Oh.. Post Cintan.


Aku dalam dilema.. Aku tak tau yang aku ini betul-betul sedia atau hanya mengikut arus kehidupan. 
Mungkin aku lebih selesa dengan siapa yang di depan mata. 


Bila jauh, orang kata ujian. Bila bergaduh orang kata lumrah bercintan. Kalau kerap bergaduh?. Tinggi suara?


Kalau di tanya soal, Sayang? Ada... Tapi siapa?. Pada Si Kekasih atau Pada Si Kawan?. 


Di luah mati, di telan pun mati. Mahu di kemam, tapi sampai bila boleh bertahan?


Bukan Si Kekasih tak memahami, tapi lebih kepada aku yang tak ambil peduli. Mungkin salah aku, lebih kepada kawan-kawan keliling.. Tapi ini cara hidupku dari dahulu. Aku lebih pentingkan mana yang dekat. 


Masalah bukan?


Kadang-kadang, kawan menegur. Jangan terlalu. Bila di kata begitu, aku faham. Tapi bila jumpa, haram aku lupa semua. Sebab tu kalau boleh biar aku jauh. Sekurang-kurangnya ada hati yang dapat ku jaga. Bukan 1, bukan 2, bukan 3. 


Satu petang, aku tanya seorang kawan, Nooreen,


Soalku tanya tentang pendapat,
bersulam senyuman bibir di ukir, 
jawapan yang keluar sangatlah tepat, 
terus setuju tanpa berfikir.


Mungkin dia bercakap atas sebab melihat cara aku berkawan.
Sampai sekarang masih berfikir.


Mungkin, aku biarkan sahaja sampai semester hadapan. 


Lebih dekat. 


Lebih kerap. 


Lihat bagaimana keputusan yang ada.


Kalau tak sayang, mana mungkin hati berkecamuk bila mendengar dia bercerita tentang orang lain.


Tapi, 


Aku harap, perbuatanku semalam dapat dimaafkan.


Tak tenang bila hati orang kita rosakkan.


Bukan tak sayang, tapi mungkin aku yang masih cetek akal fikiran.


Pejam mata. Muhasabah diri.


Cari Sejadah. Cari Tuhan. 


Walaupun tak banyak, tapi masih ingat yang aku ada Tuhan. 

31 Mac 2011

menyedihkan

Aku,


Tak berminat untuk mendengar masalah orang.


Aku,


Hanya mahu orang mendengar masalah aku.






Pathetic.






Aku,


Masih belajar untuk menjadi orang.


Masih belajar untuk berkawan.


Masih belajar untuk bertutur.


Masih belajar untuk diam.






Walaupun susah, harus juga aku mulakan.






Walaupun sepatah.






Bermakna bukan?



21 Mac 2011

Esok Punya Hari

22 Mac 2011.



i) Second Presentation Skill – BEL


ii) Test 2 Statistic


Other person: Kenapa kau post entry ni? Ha? Nak merungut? Ha? Nak mampos? Ha? Cuti buat apa? Ha? Merayap? Ha? Last menet kau mencungap? Ha?


Ini aku: Tak ada pape.. rilek je…


Other person: Ha… kalau macam tu takpe…


Ini aku: Sigh*

16 Mac 2011

tgu Dr. Norlida

Sekarang tunggu Dr. Norlida.. mengajar kami MGT533. Orangnya agak kelakar.. Tapi berani kau main-main dalam exam beliau.. BERANI KAU!!! memang cari nahas la kawan... Markah kesian tiada dalam hati.. U want it? Go hard to achieve it.. Bukan main-main punya tau dia..  Sangat jarang dia masuk lewat... Sangat jarang.. Mungkin beliau sedang bergayut dengan husband beliau. mungkin.. Tapi kami semua memang tak kisah sebab kami berada dalam lab yang boleh layan facebook, twitter, blog dan lain-lain lagi..
sebelum aku masuk kelas, aku secara rasminya telah menjadi volunteer untuk palestin.. Ya! aku harus tekadkan diri supaya kurangkan makan fast food dan lebihkan makan food food. Tiba-tiba teringat nasi kandar pelita.. Kompom malam kang aku shoot pegi sana.. Kompom!
Sekarang jam sudah pukul 2.30 petang.. Hidayah kawan baru aku sedang makan hot dog..  Langsung tak melawa kawan-kawan yang lain.. Benar.. Aku sungguh lapar walaupun pagi tadi sebelum pergi kelas aku dah makan nasi goreng bersalutkan telur goreng. Lapar lagi.. Dan teringat lagi nasi kandar.. Lapar dan lapar lagi..
tengok kiri kanan.. Sorang pun tak pegang buku.. semua tekan keyboard.. Langsung tiada inisitif untuk belajar. Tapi semua aim dekan.. Boleh ke? Aku pun tak tau sebab aku tergolong dalam golongan yang sama dengan mereka..
Saja aku taip entry ni panjang-panjang.. nak tengok sempat tak post entry ni sebelum Dr masuk.. Ternyata hari ni memang dia sedang melakukan tugasan beliau dengan jayanya. Tahniah dan terima kasih kerana memberikan kami ruang rehat.. AH!!! dia dah masuk..
BYE!

14 Mac 2011

Cuti kau memang betul-betul cuti ye?

Kerja tak siap.. Tapi berjalan hari-hari.. Last minute baru nak buat.. Tak tersadai kau nanti.. Sementara boleh, baik beringat.. Nanti dah kena apa pun tak dapat.. Baru kau tau.. Menyesal tak sudah kau.. Ha... 1st sem untuk degree.. En.D... Sila buat yang terbaik ye... Dah 3 tahun dah result macam cilanat.. Takkan tak sedar-sedar lagi.. Salah sorang dari anda.. Tolong tampar saya lepas tangan anda sapu losyen.. Tolong..

Dan ye.. Saya baru tersedar yang saya ada TEST RM esok... BAGUS! Kejap lagi masih sempat tengok HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA. Esok kita tengok. Cacat tak cacat En.D jawab test.. Jangan kau pandang kiri kanan sambil senyum gampang.. Tak guna... Sebab tenaga pengajar adalah Dr. Norlida!. Jangan berani-berani cabar... Nahas kau....

Ha... Sempat kot.. sempat kot.. Mintak-mintak sempat... Babi... Cuti langsung aku tak ingat... Halah...