28 April 2011

perbincangan di hari lahir

sedang duduk sambil menyambut harijadi nur afiqah.. ikutkan tak sambut pun.. makan2 bongok je.. tapi harap die anggap itu sambutan la. Sebab tu je yang mampu.. Aku dan lan berbual tentang kawan. Memandang Fiqa yang sedang makan kek sambil muke selenge bertanye. "korang borak pasal ape?". Memang asal usul keturunan pendekar 5 bersaudara. Asal bercakap, mesti berkias. 
Tapis punya tapis. bercakap la kami tentang kejar mengejar. biasanya orang yang dikejar ni seronok. tapi die mungkin tak tau yang mengejar boleh berhenti bila dia mau tanpa yang dikejar tu perasan. boleh je.. tapi takot nanti yang dikejar tu mengejar balik orang yang mengejar dia sebelum ni... tak pon, orang yang mengejar ni akan ditetap di kejar. tapi orang lain. Tapi kene ingat. Lain orang, lain niat. 
Nak bercakap, tak terluah. Tapi dia kena ingat yang kita tak salah. dan yang jadi masalah kau pun taknak mengalah. apa salah kau mengalah sekali. bukan sekali ditegur. tapi banyak kali dia dibancuh. kalau boleh, buang la sifat ego. 
boleh?
Kalau ko betul anggap kami kawan. Mesti ko dah mesej kami bila ko senang.
Tapi takpe.. ko pun dah ada yang jaga. Aku pun boleh pergi senang hati. Bak kata lan. "ko datang kami terima, ko pergi pon kami terima. Ko ada takde, bagi kami same je". 
Tapi aku tau... Ko memang takkan bace blog aku.. Tapi aku tetap nak luah. Tak banyak, sedikit pun jadi lah. Asal yang lain dapat berfikir.. Pun da boleh buat aku senang hati.. 

5 ulasan:

  1. berkias itu mmg perlu dlm kehidupan.. :)

    BalasPadam
  2. berkias boleh.. tapi kalau dia tak tau pun tak guna. berkias bukan apa. mengingatkan diri sendiri dan orang keliling kita.

    BalasPadam
  3. KAU INGAT AKU TAK BACA, AKU FOLLOW KAU LAH GILA! HEH.

    BalasPadam
  4. chu. Ni untuk kawan aku eny.. Die buat hal dgn ktorg.. Yang ko terase kenape yang oi.. Hahaha.. ko jgn risau. ko spesel.. sape mrh ko aku pukul. ok?

    BalasPadam
  5. aku baca jugak~ heh

    BalasPadam