27 Januari 2010

genting punye pasal...

Aku bab berjalan? Ko lupekan la kalau ajak aku..tapi kalau orang len drive.. cun.. kalau aku sendiri yang nak drive.. mintak maap.. selain dari malas memandu.. aku juga mempunyai tabiat malas nak tau jalan.. yes..


Walaupon aku orang klang.. klang ngan shah alam mmg betol tak jaoh.. tapi tolong jgn tanye pasal seksyen ngan aku.. memang haram aku tak tau.. yg aku tau seksyen 28 sebab uma sedare aku kat sane.. yang len sume kene bagi hint.. giant… tesco.. stadium.. uptown.. orait.. itu aku tau.. paling jaoh aku tau mid valley.. itupon sesat.. tak payah.. sunway pyramid sudah.. dekat.. jalan jem pon aku boleh gagah lagi..


Sori woh sayang tak bawak kamu jalan2 KL.. malas nak layan jem ngan ramai orang.. not my taste.. wahahaha… tapi kamu of course la i layan.. heeheeheee…


And 1 day she said to me “b. kite g genting nak?” pastu die gelak and sambung balik cakap die “hehe.. gurau je la” aku pon senyum je la..  tapi dalam hati “ah.. parah.. tang ni paling parah ni.. kl pon aku tak lepas.. lagi ajak g Pahang..” macam bese…  muke cool.. buat macam soalan mak aku tanye “d esok pagi bawak mak g pasar”.. soalan nye mmg tak same.. tapi tahap malasnye lebih kurang.. paham tak perasaan tu?


Malam tu aku pon pegi la tanye komrad kampong aku.. “weih.. ade sesape nak g genting tak? Aku nak folo…" pantas kawanku balas dengan segale bangge“pegi je la.. bukan susah pon jalan..” memang gampang jawapan berikot.. kalau aku tau buat ape aku ajak…


Sampai la 1 tahap.. aku pon gagahkan jugak diri bawak die pegi genting.. tapi dalam hati “babi.. kalau sesat ni mampos aku..”


Akhirnye.. sampai gak aku ke tempat yang di tuju setelah talipon kawan aku berkali2.. (thx to sharom & syubly)
















p/s: kalau nak g ramai2.. bagitau la.. aku on je kot ;)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan