27 Januari 2010

amek moto je pon..

Aku menumpang moto aku kat uma abg sedare sementare cuti sem lepas.. abg bob namenye.. orangnye kurus je pon.. tapi name bob.. 







mase nak amek moto tu, bermule la perbualan..


abg bob: d.. ko kat kedah ko tak g jalan memane ke?


Aku: tak la.. dok uma je la bang.. kalau kawan ajak.. ikot.. kalau dorang diam, saye pon diam la.. menompang


Abg bob: ape la ko ni.. kalau abg la.. jgn harap la abg bagi can.. berjalan sakan la abg.. lagi ko syok.. ade moto.. bukan ape d.. bile lagi ko nak jalan2 kat kedah.. ha. kedah mane je ko da bejalan?


Aku: em… erm... tanjung dawai.. central square.. lagi.. lagi… mane je ade bang.. dorang kate sume tempat boring…


Abg bob: Rugi… sedim ko da pegi?


Aku: tak. Tapi kawan da byk kali pegi…


Abg bob: pantai merdeka ko da pegi?


Aku: tak.


Abg bob: la.. abes tu mane je la ko jalan?


Aku: alor setar ade la.. (thx to syaiful lizan) itu pon mase part 1 roommate ajak pastu terniat nak ikot… tapi perlis da pusing abes da.. (thx to rino)


Abg bob: perlis ko da pusing? Ok la dari takde.. ko pegi la mane2 kat kedah.. biar orang kate takde ape.. janji ko da penah pegi.. experience tu penting.. memang nanti duit kurang.. tapi bile lagi ko nak berjalan? Nnt ko da keje pon tak tentu lagi ko ade mase nak jalan2 macam sekarang ni.. sementare komitmen ko tengah tak banyak sangat.. ko amek je kesempatan ni.. abang da tak boleh dah..


Aku: haha… okok…

p/s: pasni nak g mane2 aku ikot ha... :P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan