31 Mac 2012

The decision is solid

Apabila kita bercakap tentang perpaduan antara rakan sekelas, ianya bukan lah perkara yang mudah. Sentiasa beringat bahawa "tak semua suka apa yang kita buat". Sebelum aku pegang, aku kaji. Aku bertanya kepada beberapa orang veteran ataupun orang yang lebih berpengalaman dalam hidup mereka, mereka setuju dengan statement tersebut.
Semalam, skali lagi presentation untuk memastikan trip yang dicanangkan antara jadi ataupun tidak di bentangkan di hadapan Dr. Samad selaku orang yang meluluskan. Ketua dan penolong projek diiringi pensyarah yang supportive semenjak dua ni masuk. 6 jam sebelum kejadian berlaku, pensyarah yang dinyatakan sebentar tadi cuba memberi azam dan semangat baru kepada kelas kami. Tapi dengan syarat beliau yang ketat "the whole class must work for it. Together!" lebih kurang cenggitu la bunyinya. Atas sebab ingin melihat kelas kembali ceria seperti dulu tanpa ada sebarang perasaan hitam di hati, aku menyokong 100% usul untuk ikut trip tersebut yang pada asalnya hanyalah 50% sahaja. Maka bermula titik tolak perpaduan antara kami. Sound epic kaaannnn?
Nak dijadikan cerita, masalah demi masalah semasa presentation dijalankan. Tapi Alhamdulilillah, berkat usaha mereka, akhirnya trip tersebut "lulus" dengan syarat, mesti dapatkan persetujuan dari semua pensyarah yang kami nak skip kelas mereka. Itu sahaja.
Aku mengharapkan, trip ini berjalan dengan lancar, dan kelas kembali bersatu macam dahulu. Jadi lebih seronok.
Itu harapan aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan