18 Oktober 2009

Mase bile paling seronok?

Kalau di tanye time bile aku rase paling seronok bagi aku?



Kompom time sekolah rendah. Kenape?

Diri.


Muke takde jerawat macam sekarang.


Baik.


Duit raye mesti dapat lebih RM100.


Tak payah pikir duit.


Tak payah pakai spek.


Tak payah pikir henpon.


Tak payah pikir pasal top up abes.


Tak payah pikir pasal makwe.


Tak bercakap ngan pompuan. Cakap pon pandang lantai.


Nak jalan2 kampung tak payah pikir minyak abes sebab nek basikal.


Puas jalan2 kampung sebab naik basikal penat kayuh. Kalau nek moto kejap sangat rasenye.


Tak payah pikir tengok wayang. Sewe video tape je kat kedai. Macam2 cite ade.


2. Family


Maksimum keluar rumah 3 jam.


Kene rotan ngan mak sampai nangis tak benti.


Kene marah ngan ayah sampai demam.


Mak jahitkan baju raye setahun 3 pasang.


Kakak bagi hadiah macam2 sebab aku sorang je yang sekolah.


Kakak tolong buatkan kerja sekolah kalau tak siap. (lagi2 time nak g sekolah pagi tu)


Repot kad bagi mak sain ari last nak antar takot kene marah.


Balik kampung naik bas ngan mak.


3. Kawan


Kawan ngan budak suke buli. So, aku tukang gelak je tengok orang kene buli.


Panggil name bapak pon member tak marah. Member gelak lagi siap.


Pegi men bola ngan kawan2, 18 orang 1 team. Tak gado. Duit pon tak kuar.


Gi swimming pool kat kompleks sukan tak gtau mak.


Make up basikal macam make up moto. Bakar body, spray sume siap.


Balik kokurikulum ari sabtu singgah kedai makan. Konon macam orang da besar.


4. Sekolah


Tak payah mintak mak bapak duit belanje banyak sebab dulu pagi petang RM1 cukop makan.


Shah Rukh Khan jadi idola.


Masing2 buat rambut belah tengah.


ponteng kelas dengan alasan pegi latihan nasyid.


Dapat wakil sekolah main chess sebab tak ramai reti main.


Rombongan sekolah banyak.


Mase ni baru blaja ayat sontot, romen, stim, dan lain2.


Kene marah + rotan ngan cikgu tapi takut nak gtau ngan mak. Takot kene rotan lagi.


Ada pendidikan jasmani. Lompat tinggi, takraw, badminton, bola sepak, sume main.


Pekse nombor bawah 20.


5. Permainan


Men game “lobang babi”. Feveret! (padang uma aku je ade game macam ni)


Men layang-layang buatan sendiri pakai plastik sampah ngan lidi penyapu.


Nampak vespa, kete kodok. “DUT” kepale kawan kuat2. Kawan tak penah marah. Best!


Men gasing kat TANAH. Bukan LANTAI macam budak2 skang main. Bukan juga “beyblade”.


Galah panjang gune court badminton.


Men badminton gune basikal jadi net.


Men tikam kopek. Menang sehengget. Kalah 4 hengget.


Men tikam telor. Sebiji ade 2 posen ngan sehengget.


Tamagochi. Bele binatang. RM30.


Men game tape – mario, contra, double dragon ape ntah lagi.






Mungkin ade lagi memori yang manis. Tapi lame sangat dah sekolah rendah tu.. Mane Nak ingat sume..






(aku banyak mention mak sebab mak aku suri rumah sepenuh masa. So aku banyak luangkan masa dengan dia banding ayah aku yang bekerja pagi sampai malam untuk tanggung family aku)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan